Układ pokarmowy

Prawidłowe oddawanie stolca

Jak prawidłowo oddać stolec? Podczas oddawania stolca bardzo ważna jest pozycja, którą przyjmujemy na toalecie. Po pierwsze: Weź stołeczek pod nogi! Pozycja siedząca, w której kolana są powyżej b

Szczelina odbytu

Objawy Objawem szczeliny odbytu jest piekący ból przy oddawaniu stolca oraz niewielkie krwawienie lub ślady krwi na papierze toaletowym. Napięcie mięśnia zwieracza wewnętrznego odbytu powoduje pęk

Ból oddawania stolca

Przyczyny Najbardziej pospolitą przyczyną bólu są zbyt napięte mięśnie dna miednicy w okolicy odbytu. Do takiego stanu możesz doprowadzić się przez nieprawidłowe ćwiczenie tych mięśni, oraz

Wypadanie odbytnicy

Wypadanie może być częściowe kiedy na zewnątrz zauważalna jest jedynie błona śluzowa (mająca postać miękkiej ,czerwonej masy), bądź całkowite. Istnieją sytuacje, w których mówimy o wypadaniu ukrytym l

Hemoroidy

Jak powstają hemoroidy? Guzki krwawnicze są to struktury naczyniowe położone w kanale odbytu, które tworzą jego fizjologiczną strukturę. Są to jamiste naczynia żylne umiarkowanie wypełnione krwią. Ic

Zaparcia

Problem ten jest często bagatelizowany przez pacjentów, w związku z czym nie podejmują oni leczenia. Zaparcia przyczyniają się do obniżenia lub wypadania narządów rodnych, rectocele (wpuklanie się odb

Nietrzymanie stolca

Nietrzymanie stolca wynika z niewydolności mechanizmu kompleksu zwieraczy. Nie zawsze będzie to wiązało się z morfologicznym ich ubytkiem. Często może być to wynik ich odnerwienia, bądź zaburzeń w odb