Ciąża, poród i połóg

Nacięcie krocza

Co to jest i jakie są objawy? Epizjotomia, czyli nacięcie krocza jest to zabieg chirurgiczny często stosowany podczas porodu drogami natury. Procedura polega na nacięciu specjalnymi nożyczkami skó

Nauka swobodnego oddechu

Odetchnij pełną piersią Człowiekowi najwięcej korzyści przynosi przeponowy tor oddychania. Kiedy proszę pacjentów o oddech przeponą, najczęściej widzę sztuczne uwypuklanie, wręcz "pompowanie" brzucha

Czytaj dalej→

Przygotowanie mięśni dna miednicy do porodu

W trakcie drugiej fazy porodu, tj. fazy parcia, dziecko przechodzi przez kanał rodny. Jest to, najprościej mówiąc, pochwa otoczona mięśniami. Są to właśnie mięśnie dna miednicy. Dlatego dziecko prze

Czytaj dalej→

Ból kręgosłupa i miednicy w ciąży

Przyczyny Najczęstszą przyczyną bólu kręgosłupa w ciąży jest dysfunkcja stawów krzyżowo-biodrowych. Dlaczego i co to oznacza? Otóż w ciąży przechodzimy burzę hormonalną, która nie tylko ma wpływ na n

Rozstęp mięśni brzucha

Co to jest kresa biała? Kresa biała (łac. linea alba) jest to kolagenowe rozcięgno mięśni skośnych i poprzecznych brzucha leżące od wyrostka mieczykowatego do spojenia łonowego. U kobiet pod koniec c

Czytaj dalej→

Zaburzenia czucia po cięciu cesarskim

Przyczyny zaburzeń czucia W 2008 roku przeprowadzono badania sekcyjne, które miały na celu określenie przebiegu nerwu biodrowo-pachwinowego i biodrowo-podbrzusznego. Wyniki badania jasno pokazują, że

Cesarskie cięcie

Kiedy cesarskie cięcie? I jakie niesie ze sobą ryzyko Zabieg ten powinien być procedurą ratującą życie matki i/lub dziecka. Powinien być zastosowany w przypadku chorób czy okoliczności, które stanowi

Przygotowanie do porodu

Tak by było najprościej. Jednak podobnie jak wędrówka górska - czas ciąży, poród, połóg, czas macierzyństwa zmieniają i będą zmieniać Ciebie - Twoje ciało i Twoje życie. Ważne jest to, byś była gotowa