Ciąża, poród i połóg

Nacięcie krocza

Co to jest i jakie są objawy? Epizjotomia, czyli nacięcie krocza jest to zabieg chirurgiczny często stosowany podczas porodu drogami natury. Procedura polega na nacięciu specjalnymi nożyczkami skó

Nauka swobodnego oddechu

Odetchnij pełną piersią Człowiekowi najwięcej korzyści przynosi przeponowy tor oddychania. Kiedy proszę pacjentów o oddech przeponą, najczęściej widzę sztuczne uwypuklanie, wręcz "pompowanie" brzucha

Czytaj dalej→

Przygotowanie mięśni dna miednicy do porodu

Przyczyny nadmiernego napięcia mięśni dna miednicy Wzmożone napięcie mięśni dna miednicy dotyka najczęściej osoby prowadzące stresujący, wymagający tryb życia, intensywnie trenujące. Przyczyną mog

Czytaj dalej→

Ból kręgosłupa i miednicy w ciąży

Niestabilność stawów krzyżowo-biodrowych, zespół mięśnia gruszkowatego czy rwa kulszowa w ciąży? Czy wiesz, że nawet ponad połowa kobiet w ciąży doświadcza bólu odcinka lędźwiowo-krzyżowego kręgosłup

Rozstęp mięśni brzucha

Co to jest kresa biała? Kresa biała (łac. linea alba) jest to kolagenowe rozcięgno mięśni skośnych i poprzecznych brzucha leżące od wyrostka mieczykowatego do spojenia łonowego. U kobiet pod koniec c

Czytaj dalej→

Zaburzenia czucia po cięciu cesarskim

Przyczyny zaburzeń czucia W 2008 roku przeprowadzono badania sekcyjne, które miały na celu określenie przebiegu nerwu biodrowo-pachwinowego i biodrowo-podbrzusznego. Wyniki badania jasno pokazują, że

Cesarskie cięcie

Kiedy cesarskie cięcie? I jakie niesie ze sobą ryzyko Zabieg ten powinien być procedurą ratującą życie matki i/lub dziecka. Powinien być zastosowany w przypadku chorób czy okoliczności, które stanowi

Przygotowanie do porodu

Przede wszystkim powinnaś uświadomić sobie, że będzie to piękny, ale i trudny moment. Musisz zaufać swojemu ciału, bo CIAŁO WIE JAK RODZIĆ. Zaufaj swojej fizjologii, pozwól sobie na podążanie za odczu