Konsultacje online

W czasie epidemii dzieci się rodzą, kobiety są w ciąży, a więc i problemy zdrowotne cały czas istnieją. Niekiedy w tym trudnym dla wszystkich czasie pojawiają się również nowe dolegliwości. Oczywistym jest, że fizjoterapii nie da się przeprowadzić w 100% online, ale wbrew pozorom w czasie takiej konsultacji możemy mimo wszystko zaoferować Ci duże możliwości pomocy.

Nasza terapia składa się z czterech filarów: wywiad medyczny, zmiana nawyków, ćwiczenia i terapia manualna.

Zobacz jak wyglądają i czym różnią się konsultacje online od standardowej wizyty!

Filar 1: Wywiad medyczny

Wywiad medyczny prowadzimy zawsze bardzo szczegółowo, bo jego celem jest znalezienie przyczyny, a nie tylko wysłuchanie objawów i tymczasowe wyleczenie dolegliwości. Jest to w zasadzie najważniejsza część terapii i często bardzo czasochłonna. Taki wywiad może trwać nawet godzinę, dlatego tym bardziej polecamy przeprowadzenie go online nie tylko w czasach pandemii, ale również po powrocie do normalności.

Dzięki konsultacjom online oszczędzisz czas i pieniądze – nie musisz przyjeżdżać do gabinetu, a koszt konsultacji będzie dużo niższy. Z tego względu, że u wielu pacjentów wywiad jest długotrwały, polecamy dwugodzinne wizyty, nie tylko po to, by zaoszczędzić ilość przyjazdów pacjenta do gabinetu, ale przede wszytskim dlatego, by pacjent wyszedł z wizyty z konkretnymi wskazówkami i pracą do wykonania w domu. Pozwoli to zapoczątkować pozytywne efekty terapii i wspomóc leczenie manualne na kolejnych spotkaniach z nami. Po wywiadzie online na wizycie w gabinecie zabieramy się od razu do pracy manualnej bez zbędnego gadania.

Filar 2: Zmiana nawyków dnia codziennego

Bez względu na to w jakim układzie występują zaburzenia, zawsze istotnym jest sposób wykonywania codziennych czynności takich jak: stanie, siadanie, wstawanie, siedzenie, schylanie się lub kucanie. Mają one wpływ na powstawanie dolegliwości w dnie miednicy (w układzie moczowym, płciowym i pokarmowym), bólów kręgosłupa czy nawet stawów kolanowych, a także pięt lub stóp.
Gabinet
ogólna obserwacja postawy i nawyków pacjenta
podanie zaleceń
TAK
instruktaż i konsultacja dzienniczka mikcji
instruktaż prawidłowej mikcji
trening pęcherza
instruktaż prawidłowej defekacji
TAK
nauka prawidłowych nawyków (postawa, siadanie, wstawanie, siedzenie)

Filar 3: Ćwiczenia

Ćwiczenia fizyczne w dużej mierze mogą poprawić stan chorego. Dzięki temu, że w naszej terapii zawsze były one nieodzowną częścią terapii, z powodzeniem możemy uczyć ich w czasie e-konsultacji. Duże doświadczenie w prowadzeniu pacjentów daje możliwość szybkiego nauczenia i wychwycenia błędów technicznych wykonywanych ćwiczeń. Dobrze wykonane jedno ćwiczenie może zaangażować wiele partii mięśniowych i dać duży efekt terapeutyczny.
Gabinet
przeprowadzenie indywidualnych ćwiczeń mających wpływ na trening mięśni dna miednicy
TAK
sprawdzenie pracy mięśni dna miednicy (mięśni Kegla)
ocena stanu dna miednicy

Filar 4: terapia manualna

Terapia manualna jest przeważnie konieczna w leczeniu, jednak jest to wisienka na torcie w całym procesie leczniczym. Niestety jest nieraz stawiana na równi z masażem relaksującym w SPA. Jest to duży błąd. Fizjoterapeuta wykonujący terapię manualną jest jak twórca dzieła – indywidualnie podchodzi do każdego pacjenta. Uwzględniając wywiad medyczny, testy i wszelkie badania wsłuchuje się w ciało, pracę tkanek, narządów i wchodzi w te zaburzone, bolesne, zbyt napięte. Bazując na wiedzy anatomicznej, opisie bólu, którego doświadcza pacjent, delikatnie poddaje tkanki terapii, co powoduje różne pozytywne zmiany w ich ukrwieniu, pH, przewodnictwo nerwowym i in. Jednak pamiętaj – podstawą jest DOBRY wywiad medyczny – pierwszy filar naszej terapii.
terapia manualna
NIE
mobilizacja blizn
jedynie instruktaż
kinesiology taping
instruktaż
TAK

Z jakimi problemami możesz zgłosić się na konsultacje online?

Poniższe dolegliwości są jednymi z najczęściej występujących, lecz nasza oferta leczenia zaburzeń dna miednicy kobiet i mężczyzn oraz problemów kobiet w ciąży i okołoporodowych jest zdecydowanie szersza.

W razie wątpliwości i potrzeby uzyskania informacji o możliwościach leczenia Twojego problemu skontaktuj się z nami.

Kobiety przed porodem

• Przygotowanie do porodu,
  • Omówienie profilaktyki poporodowej,
  • Bóle miednicy,
  • Bóle promieniujące do nogi,
  • Bóle kręgosłupa,
  • Bóle podbrzusza,
  • Problemy z układem moczowym (częste chodzenie do toalety, nietrzymanie moczu i in.)
  • Problemy z zaparciami, hemoroidami, bólem oddawania stolca i in.,
  • Ćwiczenia ogólnie rozwijające, wzmacniające i rozciągające bezpieczne w okresie ciąży,
  • Ocena stanu i pracy kresy białej,

Kobiety po porodzie

• Nauka mobilizacji blizn,
  • Dolegliwości bólowe: kręgosłupa, kości ogonowej,
  • Jak nosić dziecko, jak stać, aby brzuch “schodził”?
  • Jak karmić, aby nie bolał kręgosłup i nadgarstki?
  • Hemoroidy, problemy z oddawaniem stolca,
  • Ćwiczenia na “powrót do formy” po porodzie,
  • Nietrzymanie moczu, częstomocz,
  • Nauka męża/partnera mobilizacji blizny,
  • Ocena stanu i pracy kresy białej,
  • Usunięcie zastojów mleka w piersiach za pomocą kinesiology taping i ćwiczeń rozciągających tkanki obręczy barkowej i kończyn górnych (szybka interwencja powoduje usunięcie zastoju w ciągu 24 godz.)

Układ moczowy

• Wywiad uroginekologiczno- proktologiczny i poszukiwanie przyczyny,
  • Nietrzymanie moczu,
  • Częste chodzenie do toalety (częstomocz),
  • Omówienie dzienniczka mikcji i nawyków toaletowych,
  • Omówienie nawyków dnia codziennego,
  • Nauka prawidłowego oddychania uwzględniającego pracę mięśni dna miednicy, mięśni brzucha i przepony,
  • Jeśli nie damy rady on-line to później kontynuujemy leczenie w gabinecie

Układ pokarmowy

• wywiad pod kątem problemów proktologicznych i zaburzeń dna miednicy,
  • omówienie nawyków toaletowych,
  • omówienie prawidłowej defekacji,
  • problemy nietrzymania gazów, stolca, brudzenia bielizny stolcem,
  • nauka prawidłowych nawyków: stania, siadania, wstawania, siedzenia,
  • ćwiczenia pod kątem leczenia zaburzeń dna miednicy i problemów proktologicznych,

Układ płciowy

• Wywiad uroginekologiczno- proktologiczny i poszukiwanie przyczyny,
  • Omówienie przyjmowania prawidłowych pozycji ciała podczas karmienia piersią,
  • Nauka prawidłowych nawyków: stania, siadania, wstawania, siedzenia, schylania się, kucania – bardzo ważne w leczeniu,
  • Nauka prawidłowej mikcji i defekacji,
  • Ćwiczenia na podniesienie przedniej i tylnej ściany pochwy oraz pęcherza (ze względu na brak możliwości badania dna miednicy i zróżnicowania zaburzeń ginekologicznych ćwiczenia będą uwzględniały leczenie wszystkich wyżej wymienionych problemów).

Dodatkowe

• Pilates leczniczy pod kątem zaburzeń dna miednicy,
  • Kinesiology taping (należy posiadać własny plaster).